Női oldalam

3 kirándulás babával és kisgyerekkel Budapest környékén

2022. október 26. - Női oldalam

A hosszú hétvégére nincs is jobb program egy kellemes sétánál a természetben. A kicsik jót alszanak a friss levegőn, a nagyok kiszaladgálják magukat, míg a szülők élvezhetik a csendet. (kb. 2 percig: Anya, pisilnem kell, szomjas vagyok, beleléptem egy pocsolyába etc.)

Összegyűjtöttem a kedvenc helyeinket, ahol lehet sétálni egy nagyot babakocsival és a nagyobb gyerekek is jól érzik magukat. Illetve ha eléggé megéheztetek a testmozgás közben, ajánlok három gyerekbarát éttermet is. A tájleírásokat nem részleteztem, beszéljenek helyette a képek, melyek a Gödöllői Arborétumban készültek.

Gödöllői Arborétum

Könnyen megközelíthető autóval és a Keletiből induló vonattal is. A főbejárattól beton út végig vezet a parkon, innen ágaznak le az erdei utak, amelyek száraz időben abszolút járhatóak voltak az esernyő típusú babakocsinkkal. Mi először a játszótérhez mentünk, itt található egy mosdó is. (nincs különösebben kiírva, egy nagy barna konténer házat kell keresni, pelenkázó sajnos nincs.)

A játszóteret pár éve adták át, igazán különleges és jó állapotban van. A park másik újdonsága a kisvasút, aminek most ideiglenes végállomása van, tervezik a meghosszabbítását. A játszótér - arborétum állomásnál szálltunk fel a kisvasútra, aminek menetideje kb. 10 perc. Indulnak túrák a vonat fütőházába is, ami vonat kedvelő gyerekeknek jó móka lehet, mi ezt most kihagytuk. A vonat a Csemete réten lévő állomásánál a jegypénztárban és büfében, lehet melegszendvicset enni és meleg teát inni, egy kis kandalló mellett, miközben Thomas és barátai mese megy a tévében. Az egész arborétumot ez a kedvesség és odafigyelést lengi körül, érezni, hogy fenntartói szívvel – lélekkel vezetik a helyet. A bejárattól nem messze is található egy büfé, ott pedig óriás palacsintát lehet enni.

Mi két órát voltunk a parkban, de akár egy egész napot is el lehet tölteni itt. Ha étteremben szeretnétek ebédelni, akkor a környéken a kistarcsai Nosztalgia éttermet ajánlom, ahol a jó vendéglő ismérveként mindig sokan vannak, ezért érdemes odatelefonálni asztal miatt, de van gyereksarok, és biztos mindenki talál az étlapon kedvére valót.

Katalinpusztai kiránduló központ és Kisoroszi

A Budapesttől kb. 40 percre fekvő Szendehely településen található Katalinpuszta is kiváló séta és kirándulási lehetőségeket rejt babakocsival és nagyobb gyerekekkel is. Már kezdőpontnál található egy nagy csúszda és a kisfiam kedvence a hangyavasút, ami azért kapta ezt a nevet mert nem kocsiba kell beszállni, hanem csak leülünk egy kis sámlira, ami elindul alattunk. A kb. 5 perces vasútvonal mentén a parkolóból betonút vezet egy rétig, ahol büfé, mosdó, és persze játszótér található. A fa játékok jó állapotban vannak, a kicsik és nagyobbak is találnak kedvükre valót. Innen két fajta útvonal közül választhatunk.

Egy nagyobb gyerekeknek való kb. 5,2 km hosszan a Gyadai tanösvényt lehet felfedezni, ez babakocsival nem járható. Visszafelé elindulva egy óvodások számára kiépített tanösvény vezet egy kis tó körül, ahol viszont már lehet tolni a babakocsit. Mi itt is kb. két órát szoktunk eltölteni. Kirándulás után a délutáni alvást általában autókázásra időzítjük, ezért a váci komppal Kisoroszi felé vettük az irányt. Ezen a településen található a Rácz Fogadó, aminek nyitva tartásáról érdemes telefonon érdeklődni. Itt is színes ceruzával, finom ételekkel és kedves kiszolgálással találkoztunk. Az ebéd után a Kisoroszi Szigetcsúcsót látogattuk meg, ami a maga egyszerűségével egy csoda, nem tudom megmagyarázni miért, de mindig nagyon feltölt az itt tartózkodás. Itt nincs különösebb program elem, csak kacsázás kavicsokkal a Dunába, fára mászás és gyönyörködés a Visegrádi várban.

Zebegény és Dunabogdány

Ennek a kicsiny falunak a vonzerejét sem lehet pusztán tényekkel megmagyarázni, az viszont vitán felüli, hogy itt kapható a világ legfinomabb rétese, ami miatt bármikor képes vagyok ide elzarándokolni a Monarchia Rétesházba. Bár a rétes nem a legbonyolultabb sütemény a világon, biztos vagyok benne, hogy itt találják el legjobban a töltelék állagát és a boritás vastagságának és roppanóságának tökéletes értékeit. De a gasztro vonalról vissza a babakocsis kirándulás Zebegényben témához.

A Duna-parti parkolótól kiindulva sétáljunk végig a Kossuth úton egészen a rétes házig, így útba ejthetjük a gyönyörű, Kós Károly által tervezett templomot is. Majd visszatérve a templomhoz, kétfelé indulhatunk. Ha nem babakocsival, csak jókondiban lévő kb. 4 éves gyerekkel kirándulunk, akkor hegynek felfelé el lehet indulni a Trianon emlékmű és a kilátó felé. Ha babakocsival vagyunk, akkor pedig a Szőnyi István utcán egy kis hídon átsétálva visszakanyarodhatunk a Duna part felé. Nekem ez a híd, a patakkal és a forrással ugyanolyan mint a Kisoroszi szigetcsúcs, nagyon idilli hangulata van. Zebegényből általában a nagymarosi komppal Dunabogdány felé vesszük az irányt. Itt található a Forgó étterem, ahol 10 éve mindig kifogástalan minőségű ételekkel találkozunk. A Duna parton lévő étterem mellett egy szép, jól felszerelt játszótér is található, és kiépített sétány vezet hosszan a part mentén.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.