Női oldalam

Legegyszerűbb ajándék: az elismerő szavak

2022. december 23. - Női oldalam
Az öt szeretetnyelv közül az elismerő szavakkal kapcsolatban hoztam nektek gyakorlatot, hogy az ünnepek alatt ezzel ajándékozhassátok meg önmagatokat és szeretteiteket.
nevtelen_terv_1.png
1. gyakorlat: Hála önmagadnak
Tekints vissza a hetedre és vegyél sorra legalább öt konkrét pozitív tevékenységet, amire igent mondtál. Első lépésként fogalmazz tényszerűen. Pl. sokat foglalkoztam az ajándékok beszerzésre helyett, mindennap 2 órát töltöttem az ajándékok felkutatásával és beszerzésével. Második lépésként fogalmazd meg, hogy mit éreztél ezzel kapcsolatban, listáról is tudsz választani. Harmadik lépésként pedig fogalmazd meg, milyen szükségleted elégült ki az adott tevékenység által, itt is adok listát. Ebből írj össze legalább ötöt! 
Példamondat:
Mindennap 2 órát töltöttem az ajándékok felkutatásával és beszerzésével. Lelkesedést éreztem, hogy megéljem a szeretetet és a kapcsolódást az ajándékozás révén.
irj_be_nemi_torzsszoveget_2.png
irj_be_nemi_torzsszoveget_3.png
2. gyakorlat: Elismerés kifejezése szeretteinknek
Ha elmondjuk szeretteinknek, mivel járultak hozzá az életünkhöz, hogyan tették szebbé a napunkat, akkor azzal közösen megélhetjük a legfontosabb emberi szükségleteket, a fontosság, az figyelem és összetartozás érzését. A hétköznapokban sok olyan dolgot, amit a másik tesz értünk, vagy csak a puszta létezése jelent számunkra természetesnek veszünk. Persze sokszor elég egy köszönöm is, de a napokban próbáljátok ki legalább napi egyszer az ilyen minőségű visszajelzés erejét. A formula ugyanaz: pontos megfigyelés, én hogyan éreztem magam ettől, és milyen szükségletemre volt ez válasz.
Példamondat: 
Levezettél 200 km-t. Köszönöm neked, nekem ez nagyon megterhelő lett volna, örülök, hogy pihenhettem útközben.
Látom megfőzted ezt a gluténmentes ételt. Nagyon boldog vagyok, mert megélem a gondoskodást és hogy fontos számodra is az egészségem. Köszönöm!
Ma 1 órán keresztül legóztunk. Hálás vagyok neked kisfiam, hogy én is átélhettem a játék örömét és újra gyereknek érezhettem magam veled.
3. gyakorlat: Kapcsolódási szándékunk kifejezése 
Ha már nagyon jól ment a szeretteinkkel kapcsolatban az elismerő szavak kifejezése, akkor próbálkozhatunk kicsit merészebb vizeken is. Azt tapasztalom, hogy az ünnepek alatt sokan találkozunk olyan rokonnal, ismerőssel is, akivel kapcsolatban nehéz érzéseink vannak. Próbáljátok meg vele is megalkotni egy vagy akár több pozitív mondatot. Ezt leginkább fejben ajánlom kimondani, hangolódva a találkozásra, hogy könnyebb legyen és békésebb (vagy kinél mi okoz problémát). Mondhatsz hálát legalább önmagadnak, hogy megteszed ezt a dolgot, de kereshetsz benne is egy olyan dolgot, amivel hozzájárul a te jól létedhez.
Példamondatom: 
De jó, hogy ma csak egyszer volt konfliktusunk, a múltkori háromhoz képest. Ez reménnyel tölt el és megélhettem a fejlődést. Kiváncsian várom a következő találkozást Veled!
A gyakorlat az Erőszakmentes Kommunikáció szellemében készült, a listák Rambala Éva tréner gyűjtései.

A bejegyzés trackback címe:

https://noioldalam.blog.hu/api/trackback/id/tr4118009294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása